naar top
Menu
Logo Print

Renault België Luxemburg versnelt implementatie Renault Store

Klant wordt op zijn wenken bediend
magazine

In dit tijdperk van de ultrageconnecteerde consument, gaat Renault op zoek naar betere klantenrelaties, en dat bij elk van hun contactpunten met het merk. Als aanvulling op de stilistische vernieuwing van zijn modellen heeft Renault dan ook besloten een nieuwe omgeving uit te werken voor zijn wagens. De implementatie van het concept 'Renault Store' ging eind 2017 zijn tweede fase in en heeft als doel om de klantenervaring van binnen naar buiten uit te breiden. Om de complementariteit tussen het digitale en fysieke netwerk kracht bij te zetten, dienen de Renault Stores antwoord te bieden op op alle gebieden waar het internet de consument geen afdoend antwoord kan bieden: gepersonaliseerd onthaal, mogelijkheid om de auto’s, kleuren en materialen te bekijken, proefritten met modellen, overnamevoorstellen en een kwalitatieve relatie met de verkoper en serviceadviseur. In de Renault Store staat de klant centraal en stelt de commercieel adviseur alles in het werk om het product en de diensten te vinden die het best aanleunen bij diens behoeften. Met de nieuwe Stores stelt Renault zich als doel om de klantenervaring een heel nieuwe dimensie te geven, ook wat de naverkoop betreft: met een servicereceptie in de showroom geniet de klant voortaan van een loungeruimte en kan hij de nieuwigheden van het merk in alle rust ontdekken terwijl hij wacht tot zijn wagen klaar is. In de tweede fase, die eind 2017 van start ging, wordt de klantenervaring naar buiten toe uitgebreid, met een moderne signalisatie die aansluit bij de nieuwe visuele identiteit van het merk en met een tentoonstellingszone voor testwagens, een zone voor elektrische wagens en een zone voor tweedehandswagens.

RENAULT

RENAULT

+3223347611
+3223347870