naar top
Menu
Logo Print

24/7 volledige controle over jouw auto

Bosch Car Service lanceert Bosch connector
magazine

Na het uitrollen van het online platform MijnBoschCarService lanceert Bosch Car Service in België nu ook de Bosch connector met bijhorende Bosch Car Service Connect App. “Deze zijn een volgende logische stap om onze klanten toe te laten alles voor hun auto online te regelen. Met de app en connector krijgen zij volledige controle over hun auto en houden ze grip op hun veiligheid, budget en ritten”, zegt Yvan Stas de Richelle, channel marketingmanager Bosch Automotive Aftermarket. Net zoals bij mijnBoschCarService kunnen klanten via de Bosch Car Service Connect App 24 uur per dag online een afspraak maken of vooraf de kosten van een service berekenen. De app heeft ook een ritregistratiesysteem. Dit systeem houdt het aantal kilometers en het actuele verbruik bij. Daarnaast kan de klant in een oogopslag zien wat zijn favoriete routes zijn, wanneer en of hij economisch rijdt en wat de kosten per route zijn. Met de Bosch connector krijgen klanten van Bosch Car Service ook inzicht in de technische staat van hun auto. Als er fouten gedetecteerd worden, krijgt de klant meteen advies over de te nemen stappen. “De diagnosefunctie van de Bosch connector is een unieke feature. Klanten weten op elk ogenblik of hun auto rijklaar is. De Bosch connector meldt onmiddellijk de problemen, ook deze die de boordcomputer van de auto niet meldt. Bovendien krijgt de klant niet enkel een waarschuwingssymbool te zien, maar ook een duidelijke uitleg over de storing en de te ondernemen actie. Ook voor de garagehouder is dit erg handig. Hij kan de klant in geval van pech veel gerichter ondersteunen en verliest minder tijd”, licht Yvan Stas de Richelle toe. De Bosch Car Service Connect App is beschikbaar voor iOS en Android en is gratis te downloaden via de App Store of de Google Play Store. Om na te gaan welk type connector voor de auto geschikt is, wordt aangeraden vooraf een compatibiliteitscontrole uit te voeren.