naar top
Menu
Logo Print

Mobiele en snelle stuurapparaatdiagnose

Nieuwe, compacte diagnosetester KTS 250
magazine

Bosch lanceert een nieuwe diagnosetester. Deze nieuwe diagnosetester onderscheidt zich door zijn hoge gebruiksvriendelijkheid. Een nieuwe, Android-gebaseerde gebruikersinterface ondersteunt de gebruiker. Uitgerust met de Bosch ESI[tronic]-werkplaatssoftware kan de KTS 250 een complete stuurapparaat diagnose op bijna elk type personenauto op de markt uitvoeren. De software dekt tot nu toe 150 automerken en is even uitgebreid en volledig als de ESI[tronic] 2.0 geïnstalleerd op de grotere diagnosetesters van Bosch. Dankzij de krachtige processor worden de programma’s snel geladen en de diagnoses direct uitgevoerd. Van zodra de KTS 250 op het voertuig wordt aangesloten, wordt de VIN-code automatisch uitgelezen en vindt een automatische voertuigidentificatie plaats op basis van de meest uitgebreide VIN-database op de markt. In een mum van tijd toont het compacte 7-inch aanraakscherm een overzicht van alle stuurapparaten die in het voertuig aanwezig zijn. Dankzij een resolutie van 1024 x 600 pixels worden tekst en afbeeldingen duidelijk en gemakkelijk leesbaar weergegeven. Eenmaal de KTS 250 via de meegeleverde OBD-kabel op het voertuig is aangesloten, is het uitlezen van foutcodes en actuele waarden van stuurapparaten mogelijk. Voor oudere voertuigen zijn specifieke OBD-adapterkabels beschikbaar. Via de printfunctie kunnen de resultaten op een printer aangesloten op het werkplaatsnetwerk geprint worden. De geïntegreerde lithium-ionbatterij voorziet het toestel van de nodige stroom. Tijdens het testen wordt de diagnosetester van stroom voorzien via de OBD-connector van het aangesloten voertuig. De KTS 250 ondersteunt DoIP (Diagnostics over Internet Protocol), de nieuwe Ethernet-gebaseerde diagnose-interface. DoIP laat veel hogere overdrachtsnelheden toe. Daarnaast laat de KTS een simultane parallelle communicatie met verschillende stuurapparaten via verschillende communicatiekanalen toe, wat resulteert in een snellere diagnose van alle stuurapparaten.