naar top
Menu
Logo Print

Facom viert 100 jaar innovatie

Limited edition collectie
magazine

Het merk Facom wordt vaak geassocieerd met de grote industriële vooruitgang en technische mijlpalen van de voorbije 100 jaar. Sectoren als de auto-industrie, spoorwegen, luchtvaart en ruimtevaart maken allemaal deel uit van het rijke erfgoed van het merk. Jim Loree, president & chief executive officer van Stanley Black & Decker: "Deze 100-jarige mijlpaal is een kans voor Facom om de langetermijntoewijding aan de oorspronkelijke visie en waarden van het merk te laten zien. Sinds 1918 is het merk toonaangevend op het gebied van industriële uitmuntendheid en speelt het een voortrekkersrol met geavanceerde technische oplossingen ondersteund door toonaangevende service. We zijn al begonnen met de innovaties van de volgende eeuw en gaan zo door op het pad dat de oprichters van het bedrijf hebben uitgestippeld." De Facom-producten zijn volledig afgestemd op de behoeften van de professionele eindgebruikers en zijn voortgekomen uit uitgebreide onderzoeks- en ontwikkelingsprocessen, waarbij in elke fase van de ontwerp- en productieketen rekening is gehouden met feedback. Voortbouwend op deze klantgerichte strategie introduceerde het bedrijf in mei 2018 een gloednieuw innovatieportaal. Dit onlineplatform is een centraal knooppunt waar gebruikers hun ideeën kunnen indienen als inspiratie voor nieuwe of vernieuwde ontwerpen van gereedschap en heeft als doel baanbrekende concepten aan te trekken die in de komende jaren in Europa gerealiseerd zullen worden en op de markt zullen worden gebracht. Om dit speciale jubileum te herdenken, brengt Facom bovendien een limited edition collectie uit van tools met subtiele '100'-vermelding en een hoogwaardige afwerking in zilver en zwart.