naar top
Menu
Logo Print

Maximalisatie online diagnosemogelijkheden

Ondersteuning op maat
magazine

Asim Saglam van diagnosebedrijf Autodiagnose.eu en diagnosetechnicus Willem Sluijs van DTS Lopik hebben ODISO B.V. opgericht. ODISO is de afkorting van Online DIagnostic SOlutions en biedt universele autobedrijven, merkdealers, specialisten en automonteurs online remote diagnoseondersteuning. ODISO stemt de ondersteuning af op de complexiteit van de storing, de mogelijkheden en equipment die het autobedrijf heeft én het individuele kennisniveau van de monteur. Remotevoertuigdiagnose wordt steeds populairder en komt steeds vaker voor. Saglam en Sluijs ondersteunen autobedrijven bij het op afstand diagnosticeren en oplossen van elektronicastoringen. Het bedrijf gaat hierin verder dan louter softwarematige handelingen alleen, maar geeft tegelijkertijd persoonlijke ondersteuning en training tijdens het diagnosticeren. Dankzij de kennis en ervaring van voertuigelektronica, kunnen Autodiagnose.eu en DTS Lopik alle soorten storingen op verschillende manieren diagnosticeren én oplossen. Tegelijkertijd biedt ODISO toegevoegde waarde in de vorm van training. Het stemt de ondersteuning specifiek op de situatie van de monteur én het bedrijf af. Als er tijdens de diagnose gemeten moet worden, houdt het rekening met de gereedschappen die in de werkplaats beschikbaar zijn. Een andere toegevoegde waarde is de training-on-the-job. ODISO kan de volledige diagnose stellen en een aanbeveling doen zonder dat klant enige kennis van techniek heeft. Bedrijven en monteurs die daar behoefte aan hebben, kunnen tijdens de diagnose meekijken en meewerken en op deze manier hun diagnoseskills verbeteren. Autobedrijven die van de diensten gebruik willen maken, moeten eenmalig de ODISO-REMOTE interface aanschaffen.