- 25 juni 2018
Verschillen tussen beste en slechtste dieselauto's bereiken recordhoogte
Verschillen tussen beste en slechtste dieselauto's bereiken recordhoogte Groeiend beleids- en keuzeprobleem voor de consument De gemiddelde NOx-uitstoot van dieselbrandstof is, in het vooruitzicht van de nieuwe RDE-regelgeving (Real Driving Emissions) gedaald van 812 mg/km naar 364 mg/km. De gemiddelde NOx-uitstoot van de zes nieuwste RDE-conforme dieselvoertuigen bedroeg 48 mg/km. Dat is 40% onder de gereguleerde grenswaarde en zelfs 71% onder de effectieve grenswaarde. Hoewel dit klinkt als goed nieuws, creëren de langgerekte overgang naar RDE, en de groeiende kloof tussen de ‘beste’ en de ‘slechtste’ dieselwagens, in de tussentijd een groeiend beleids- en keuzeprobleem voor de consument. Een voertuig dat zich vandaag in het deciel met de hoogste uitstoot bevindt, zal waarschijnlijk een belangrijke bijdrage leveren tot de verontreiniging van stedelijke NO2-verontreiniging. Toch komen de schoonste dieselmotoren dicht in de buurt van de gemiddelde NOx-uitstoot van nieuwe ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.