Verschillen tussen beste en slechtste dieselauto's bereiken recordhoogte  

Verschillen tussen beste en slechtste dieselauto's bereiken recordhoogte

Verschillen tussen beste en slechtste dieselauto's bereiken recordhoogte Groeiend beleids- en keuzeprobleem voor de consument De gemiddelde NOx-uitstoot van dieselbrandstof is, in het vooruitzicht van de nieuwe RDE-regelgeving (Real Driving Emissions) gedaald van 812 mg/km naar 364 mg/km. De gemiddelde NOx-uitstoot van de zes nieuwste RDE-conforme dieselvoertuigen bedroeg 48 mg/km. Dat is 40% onder de gereguleerde grenswaarde en zelfs 71% onder de effectieve grenswaarde. Hoewel dit klinkt als goed nieuws, creëren de langgerekte overgang naar RDE, en de groeiende kloof tussen de ‘beste’ en de ‘slechtste’ dieselwagens, in de tussentijd een groeiend beleids- en keuzeprobleem voor de consument. Een voertuig dat zich vandaag in het deciel met de hoogste uitstoot bevindt, zal waarschijnlijk een belangrijke bijdrage leveren tot de verontreiniging van stedelijke NO2-verontreiniging. Toch komen de schoonste dieselmotoren dicht in de buurt van de gemiddelde NOx-uitstoot van nieuwe ...

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij CarFix 

CarFix maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.