- 26 september 2018
- Door Babette Soetaert
- | 6 min. leestijd
Hybride wagens vereisen bekwaamheid AGM-batterij
Elektrificatie van de aandrijflijn is de toekomst van de automobielindustrie, zoveel is duidelijk. De hybridetechnologie vormt, in afwachting van de doorbraak van de volledig elektrische wagen, een belangrijke stap richting elektrificatie van het wagenpark. Stijgende brandstofprijzen, strengere EU-normen inzake CO2-uitstoot en de huidige slechte reputatie van dieselmotoren doen het Belgische marktaandeel van de hybridewagen bovendien stijgen. Welke batterij nu het best wordt gebruikt in welk type hybridevoertuig is dan ook een vraag die zich steeds vaker stelt in menig garagebedrijf. Loodzuur, calcium, AGM of EFB? CarFix zet het voor u allemaal op een rijtje.
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.