naar top
Menu
Logo Print

Hella herstructureert aftermarket

Basis leggen voor verdere winstgevende groei
magazine

Verlichtings- en elektronicaspecialist Hella is bezig met de herstructurering van de aftermarket. Hella zal zo haar aftermarketactiviteiten nog consequenter afstemmen op haar eigen competenties op het gebied van originele uitrusting en deze tegelijkertijd nauw verbinden met haar deskundigheid op het gebied van werkplaatsuitrusting. In deze context zullen de huidige reparatieoplossingen ook verder worden uitgebreid op het gebied van diagnostiek en kalibratie. Op 1 augustus 2018 heeft Hella tegelijkertijd de nieuwe businessunit ‘Mobility Solutions’ opgericht voor het aanboren van nieuwe digitale bedrijfsmodellen. De reeds lopende activiteiten zullen in dit gebied worden geïntegreerd. "Met de herstructurering van de aftermarket en het aanbieden van innovatieve oplossingen willen we onze positie als sterke partner voor groothandels en werkplaatsen uitbreiden en tegelijkertijd de basis leggen voor verdere winstgevende groei. Als gevolg hiervan zullen we onze aftermarketactiviteiten in de toekomst nog sterker afstemmen op onze kerncompetenties," aldus dr. Werner Benade, directeur van de afdeling Aftermarket bij Hella. In het kader van deze aanpassing zijn Hella en Mahle overeengekomen om de bestaande warmtemanagementactiviteiten onder het dak van Behr Hella Service, volledig over te dragen aan de jointventurepartner Mahle. De in 2005 opgerichte joint venture is gespecialiseerd in de verkoop van koel- en klimaatregelingsproducten op de automotive aftermarket.

HELLA

HELLA

+31306095703
+31306039860