Diagnose en vervanging draagarmlagers

In deze video is een slijtage van een ophangingsonderdeel te zien dat vaak voorkomt in wagens van Volkswagen AG. Het is belangrijk de diagnose van een versleten draagarmlager zo snel mogelijk te stellen en het probleem te vervangen. Als een bestuurder tijdens het rijden in de omgeving van de as kloppende of krakende geluiden hoort dan is er sprake van een slijtage. De draagarmlagers van de voertuigfabrikant zijn vaak niet sterk genoeg. Bovendien wordt de levensduur nog verkort door slechte wegen en barre weersomstandigheden. De oorspronkelijk ingebouwde versie (vergel.nr 6Q0 407 183 A) had twee rubberranden, die bij ongunstige belastingen konden scheuren. Deze variant werd bij Volkswagen afgekeurd en vervangen. Febi Bilstein adviseert het gebruik van de nieuwe draagarmlager febi 31253 (vergel.nr 1K0 407 183 E). De versterkte lager heeft vier rubberranden en doorstaat zware belastingen, zelfs bij slechte wegen en barre weersomstandigheden. De inbouwpositie van de draagarmlager is echter gewijzigd. Waar de rubberrand vroeger bepalend was voor de montage, is het nu van belang de exacte inbouwpositie te respecteren.

Je kan dit artikel volledig lezen na registratie

Reageer

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij CarFix 

CarFix maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.