- 07 december 2018
- Door Ferre Beyens
- | 4 min. leestijd
Verketterde milieutechnologie
Onafhankelijk uitgevoerde emissietests illustreren dat de uitstoot van 270 Euro 6d-Temp genormeerde dieselmodellen onder de wettelijk toegelaten drempelwaarde blijft. Straffer nog: een overgrote meerderheid van deze, milieutechnisch ‘geslaagde’ diesels, duikt vandaag resoluut onder de over twee jaar in voege tredende NOx-limieten. Volgens de Europese vereniging van Autoconstructeurs (ACEA) tonen deze – naar WLTP- en RDE-testnormen – vastgestelde uitstootgegevens, dat beleidsmakers er goed aan zouden doen om eindelijk hun verantwoordelijkheid te nemen. Door de op wetenschappelijk drijfzand berustende dieselverkettering definitief af te zweren, door een consequenter toezicht op de correctheid van informatieverstrekking m.b.t. tot die onterecht gehekelde verbrandingstechnologie en … door nu eens eindelijk een onderscheid te maken tussen de emissie van verouderde en nieuwe Euro 6d-Temp dieselmotoren.
Sorry, dit is een premium artikel
Dit artikel is exclusief beschikbaar voor abonnees. Abonneer je nu en krijg toegang tot alle artikels.
Ontdek onze abonnementsformules