- 15 november 2019
Hoogtechnologische oplossing voor anticiperend rijden
Hoogtechnologische oplossing voor anticiperend rijden 20 jaar serieproductie van de langeafstandsradar Geautomatiseerd rijden komt eraan - en daarmee steeds krachtigere systemen die auto's in staat stellen hun omgeving te controleren en veilig te navigeren. De nieuwste, vijfde generatie van Continental's langeafstandsradar, met een bereik tot 300 meter en een ongekende resolutie, is zo'n systeem. Zonder dit systeem zou geautomatiseerd rijden niet eens mogelijk zijn - iets wat niemand had kunnen voorspellen toen het eerste in de fabriek gebouwde voertuig met langeafstandsradar 20 jaar geleden op de markt kwam. Continental speelde een belangrijke rol in deze gezamenlijke ontwikkeling met Mercedes: in de Mercedes S-Klasse (W220-serie) bood Daimler in 1999 voor het eerst de adaptieve cruisecontrol aan onder de naam ‘Distronic’. Het was het eerste adaptieve cruisecontrolsysteem (ACC) ter wereld dat gebruikmaakte van langeafstandsradar. De reikwijdte was op dat moment 150 meter, ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.