ERVAREN MEDEWERKERS ZIJN CRUCIAAL VOOR EEN OPTIMALE WORKFLOW

Carrosseriebedrijf De Meester pleit voor eenheid en communicatie binnen de sector

Om concurrentieel te blijven en klanten een steeds betere kwaliteit te garanderen, moeten carrosseriebedrijven vandaag een optimale workflow hebben, de juiste investeringen maken en bovenal kosten voor zowel het bedrijf als de klant tot een minimum beperken. Een uitdaging, maar niet onmogelijk. Marnix De Meester, zaakvoerder van Carrosserie De Meester uit Merelbeke, laat binnenkijken in zijn bedrijf en geeft zijn visie op deze thema's en de sector.

VIJFTIGJARIG BESTAAN

Een tijdje terug vierde Carrosserie De Meester zijn vijftigjarige bestaan. Wat begon als een eenmanszaak, opgericht door Roger De Meester, werd in 1994 overgenomen door zijn zoon, Marnix De Meester.

“Nadat ik mijn studies boekhouden en elektriciteit voltooide, raakte ik meer en meer geïnteresseerd in carrosserieherstelling. Ik werkte eerst mee op zelfstandige basis in de zaak van mijn vader, waarna ik besloot om het bedrijf over te nemen. In 2002 zijn we dan overgeschakeld naar een bvba. In 2005 waren we al met vijf mensen actief in het bedrijf, in 2010 met acht, en vandaag zijn we met negen medewerkers. Sinds 2014 werd het bedrijfsgebouw vernieuwd", opent Marnix De Meester.

FOCUS

De Meester: “Onze activiteiten bestaan voor 80% uit carrosserieherstellingen en voor 20% uit loonspuitwerk. Van dat laatste nemen wij enkel opdrachten aan die voor ons haalbaar lijken en zijn. Het deel carrosserieherstellingen bestaat voor 75% uit opdrachten voor verzekeringsmaatschappijen. De overige 5% bestaat uit fleet- en leasingopdrachten."






Aluminiumherstellingen

“Vandaag kunnen we zeggen dat we volledig uitgerust zijn om alle aluminiumherstellingen te dekken. We hebben vorig jaar nog geïnvesteerd in apparatuur voor verschillende herstel- en verlijmingstechnieken van aluminium, dit voor zowel het chassis als het plaatwerk en smartrepairherstellingen. Alles samen was dit een investering van 35.000 euro."


GROEPERINGEN

Carrosserie De Meester maakt deel uit van het Acoat selected netwerk van Sikkens. “Zo kunnen we onze klanten een levenslange garantie bieden op de verf en zijn ze zeker van de kwaliteit. Aangezien wij als bedrijf aan bepaalde kwaliteitseisen moeten voldoen, kunnen we niet anders dan kwaliteit afleveren. Daarnaast maken we deel uit van de ABS Groep en zijn we dus erkend door verschillende verzekeringsmaatschappijen. Een voordeel is bijvoorbeeld dat je binnen die groepering groepsaankopen kunt doen. Daar zijn we binnen ABS toch al enkele jaren mee bezig", aldus De Meester.

Je kan dit artikel volledig lezen na registratie

Reageer

Gerelateerde artikels
Aanbevolen voor jou
Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij CarFix 

CarFix maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.