- 29 maart 2017
Schaeffler klaar voor digitale toekomst
Schaeffler klaar voor digitale toekomst Auto, Motor and Sports Congress 2017 Auto's maken deel uit van het Internet of Things (IoT) waar machines data met elkaar delen. Digitale services die hun diensten baseren op het netwerk aan voertuigdata is de toekomst van klassieke businessmodellen in de automobielindustrie. Die toekomst is bovendien autonoom, verbonden en elektrisch. Dat is althans de opvatting van Schaeffler op het Auto, Motor en Sports Congress 2017. “De digitale transformatie betekent dat de automobielindustrie geconfronteerd wordt met ingrijpende veranderingen die de waardeketen in de sector zullen veranderen”, legt Gerhard Baum, chief digital officer bij Schaeffler, uit. “De focus moet hierbij gelegd worden op nieuwe mobiliteitsservices en samenwerkingen, bijvoorbeeld met IT-bedrijven, voor elektrische en verbonden voertuigen. Vandaag zijn onze componenten in staat op in real time voertuigdata te verwerken en via software de aandrijving te controleren.” ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.