VERKETTERDE MILIEUTECHNOLOGIE

COLUMN - FERRE BEYENS, AUTOMOTIVE ANALIST/JOURNALIST

Ferre BeyensOnafhankelijk uitgevoerde emissietests illustreren dat de uit­stoot van 270 Euro 6d-Temp genormeerde dieselmodellen onder de wettelijk toe­gelaten drempelwaarde blijft. Straffer nog: een overgrote meerderheid van deze, milieutechnisch ‘ge­slaagde’ diesels, duikt vandaag resoluut onder de over twee jaar in voege tre­dende NOx-limieten. Volgens de Europese vereniging van Auto­constructeurs (ACEA) tonen deze – naar WLTP- en RDE-test­normen – vast­gestelde uitstootgegevens, dat beleidsmakers er goed aan zouden doen om eindelijk hun verant­woor­delijkheid te nemen. Door de op weten­schappelijk drijfzand berustende dieselverkettering definitief af te zweren, door een conse­quenter toezicht op de correctheid van in­forma­tie­verstrekking m.b.t. tot die onterecht gehekelde ver­bran­dings­technologie en … door nu eens eindelijk een onderscheid te maken tus­sen de emissie van verouderde en nieuwe Euro 6d-Temp dieselmotoren.

Je kan dit artikel volledig lezen na registratie

Reageer

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij CarFix 

CarFix maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.