UITZINNIGE CO2-REDUCTIE VEROORZAAKT PERVERSE BIJWERKINGEN

COLUMN - FERRE BEYENS, AUTOMOTIVE ANALIST/JOURNALIST

Ferre BeyensDe auto, onze zogenaamde heilige koe is niet heilig. Het is en blijft een melkkoe, gretig uitgemolken door de overheid. Of die heilige koe nu elektrisch, op benzine, diesel, CNG, lpg, waterstof of wat dan ook rijdt, ze zal tot de laatste druppel worden leeggemolken. Autoprofessionals hoeven er geen tekening bij; zolang de media (auto)vakkundig of technologisch onbekwaam blijven, kunnen diegenen waarover men bericht, kritiekloos hun leugens, halve waarheden en zelden op feiten gebaseerde onzin verkondigen en blijft de autosector in de hoek zitten waar de klappen vallen. Zolang ook zal men in dit vakdomein gedwongen blijven om imaginaire autokwalen te bestrijden. Met verplicht opgelegde en peperdure bestrijdingsmiddelen, waarvan de nevenwerkingen schadelijker zijn dan de kwaal op zich. Zoals de beruchte downsizeremedie om verbrandingsmotoren zogezegd CO2-zuiniger te maken. Een middel dat – zo bewijzen onafhankelijk uitgevoerde WLTP/RDE-tests vandaag – voor een minimale reductie van ongevaarlijk CO2 zorgde, maar ook voor een perverse toename van voor mens en dier echt gevaarlijke uitstoot. Zoals minder diesels wel een stijgende CO2 van de autovloot voor gevolg zullen hebben. Zoals elektrische auto’s lokaal zero CO2-cijfers opgespeld krijgen maar daarom niet CO2-vrij rijden. Zoals EV’s helemaal niet vrij zijn van banden- en remmenslijtage en dus ook vervuilen. Een soort vervuiling dat zelden wordt vermeld door ‘diegenen’ waarover altijd kritiekloos ‘bericht’ wordt.

Je kan dit artikel volledig lezen na registratie

Reageer

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij CarFix 

CarFix maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.