- 04 juni 2019
DIRECTIONELE REMBLOKKEN
Een van de grootste uitdagingen waarmee fabrikanten van remblokken geconfronteerd worden door voertuigfabrikanten betreft het controleren en reduceren van remgeluid. Om het probleem op te lossen zijn er, bij sommige specifieke remsystemen, asymmetrische remblokontwerpen ontworpen die de remblok met een hoek op de remschijf plaatsen. Door dat te doen, wordt de kans op trillingen en geluid aanzienlijk gereduceerd. Ferodo gebruikt twee methoden om de hoek bij de plaatsing te verwezenlijken. De ene is het gebruik van een afschuining op het frictie-oppervlak en de tweede is een uitsparing van de opvulring voor geluidsonderdrukking op de rugplaat. Bij beide is het eenvoudig voor de technicus om te zien en te begrijpen dat de blokken op een specifieke manier moeten worden geplaatst.
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.