Nieuw format voor Autopromotec 2021

Meer inhoud in minder beursdagen

Autopromotec wordt slimmer en herziet zijn format. Om tegemoet te komen aan de behoeften van exposanten en bezoekers, hebben de organisatoren van de 29e editie, die gepland staat voor 2021, besloten een reeks wijzigingen aan te brengen met betrekking tot de duur van het evenement - van 5 tot 4 dagen, van woensdag tot zaterdag - en de inhoud van de vergaderingen en conferenties tijdens de beurs. De beslissing om het format na zoveel jaar te wijzigen, kwam er na een enquête onder exposanten en bezoekers die aan de laatste editie deelnamen. Voor de overgrote meerderheid van de respondenten zou een beperking van het aantal dagen tot vier het mogelijk maken om het aantal zakelijke bijeenkomsten te intensiveren en tegelijkertijd de middelen en investeringen van bedrijven te optimaliseren. Inhoudelijk noemt meer dan de helft van de respondenten de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie, IOT, big data en nanotechnologie als de trends waarop de toekomst van de automobielsector en de toeleveringsketen van de sector zich zal afspelen. "Een beurs bestaat niet alleen uit cijfers, maar ook uit opmerkingen en meningen van de deelnemers", legt Renzo Servadei, CEO van Autopromotec, uit. "Daarom hebben we besloten om contact op te nemen met exposanten en bezoekers om suggesties te verzamelen voor verbeteringen in inhoud en formaat voor de volgende editie. De technologische revolutie die we in onze sector meemaken, drijft ons tot verandering, en op Autopromotec moeten we ons als eerste aanpassen. Om een groot wetenschapper te parafraseren: Het zijn niet de sterkste soorten die overleven, noch de meest intelligente, maar de soorten die het meest reageren op veranderingen."

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Autopromotec biedt platform voor mobiliteitstrends

Autopromotec, de tweejaarlijkse internationale vakbeurs voor automotive equipment en aftermarketproducten, vindt dit jaar plaats van 22 tot 26 mei. De in Bologna (Italië) gevestigde vakbeurs verwacht dankzij haar intense strategische internationale promotie meer dan 120 afgevaardigden uit 35 landen te verwelkomen en hoopt zo haar rol als internationale vakbeurs verder te bestendigen. De exclusieve aanpak van Autopromotec maakt de beurs tot een showcase van geavanceerde technologieën, innovaties, nieuwe producten en marktkansen die een referentie vormen voor de sector.

ERA breidt EV-laadkabelgamma uit

ERA lanceert een nieuw gamma EV-laadkabels voor de onafhankelijke aftermarket. De Type 2-kabels combineren robuuste constructie, hoge laadcapaciteiten en brede voertuigcompatibiliteit, afgestemd op dagelijks professioneel gebruik.

Autokopers keren zich opnieuw vaker naar verbrandingsmotoren

De wereldwijde interesse in elektrische auto’s verliest aan kracht. Uit nieuw onderzoek van EY blijkt dat steeds meer consumenten opnieuw kiezen voor voertuigen met verbrandingsmotor, gedreven door kosten, infrastructuur en geopolitieke onzekerheid.

Milieubijdrage EV-batterijen vanaf 2026: wat verandert er concreet?

Vanaf 1 januari 2026 voert Febelauto een specifieke milieubijdrage in voor aandrijfbatterijen van elektrische en geëlektrificeerde voertuigen. De maatregel kadert in de Europese batterijverordening en moet de toekomstige inzameling, veilige behandeling en recyclage van EV-batterijen structureel financieren.

Print Magazine

Recente Editie
14 november 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine