DIGITALISERING voor een positieve impact op de customer experience
fLEETBACK ZET IN OP EEN TOTALE DIGITALISERING VAN HET KLANTTRAJECT
Uw klant kan u ondanks herhaaldelijk bellen niet bereiken en gaat uiteindelijk naar uw concurrent - een slechte ervaring die u duur kan komen te staan. Fleetback kan zowel de klant als de werkplaats frustraties besparen
Ondertussen weet iedere zelfrespecterende autoconcessie dat gepersonaliseerde service een van dé belangrijkste factoren is om de klanttevredenheid te verhogen. Om optimaal aan de klantbehoeften te voldoen, investeren autoconcessies volop in het digitaliseren van hun diensten, maar tegelijkertijd besparen ze hiermee tijd, kosten en vereenvoudigen ze hun interne processen. Digitalisering opent dus veel nieuwe wegen, niet alleen in het klanttraject.
Maar laten we toch eventjes terugkeren naar dat klanttraject.
Denk aan een situatie waarin de klant u ondanks herhaaldelijk bellen niet kan bereiken wegens drukte en ontevreden achterblijft - een slechte ervaring die u duur kan komen te staan.
Met Fleetback is het mogelijk om communicatiekanalen af te stemmen op de nood van de klant. Dit kan zowel de klant als de werkplaats heel wat frustraties besparen.

Vlotte customer experience staat centraal
Om een perfecte digitale customer experience aan te kunnen bieden, heeft Fleetback Self-Service ontwikkeld, de software die alle klantbehoeften binnen het serviceproces beantwoordt.
Dit process begint met de afspraakherinnering aan de klant via zijn gewenste communicatiekanaal (SMS, e-mail, WhatsApp of zelfs via de app van de constructeur). De klant kan van gelijk waar via een persoonlijke link inchecken, digitaal ondertekenen en zijn auto afzetten bij zijn garage, ongeacht de openingsuren. De autosleutel kan worden gedeponeerd in een beveiligde Fleetbackkiosk. Na afloop van de afspraak kan deze kiosk opnieuw worden gebruikt voor het uitchecken.

Naadloze integratie
Fleetback Self-Service integreert zich naadloos met de andere oplossingen binnen het Fleetback ecosysteem. Het volledige klanttraject van een aftersalesproces is van A tot Z in kaart gebracht en gedigitaliseerd.
Het is bijvoorbeeld mogelijk dat, na de check-in procedure, de technieker tijdens het uitvoeren van een onderhoud bepaalde bijkomende werken vaststelt aan de wagen, of dat de klant zelf specifieke vragen heeft - bijvoorbeeld het vervangen van banden, remmen, ruitenwissers, onderhoud van de airco, herstelling van schade, reiniging, noem maar op.
Stuk voor stuk extra diensten die vanop afstand goedgekeurd kunnen worden, zonder daarvoor de telefoonlijnen onnodig te belasten.

Geen onaangename verrassingen
Als zich tijdens de afspraak problemen of defecten aan het voertuig voordoen die geen deel uitmaken van de afspraak, helpt Fleetback de werkplaats om aanvullende afspraken met de klant te maken: door foto's en video's te maken, kan de technicus de problemen rechtstreeks aan de klant uitleggen, herstellingsvoorstellen doen en een offerte opstellen, die naar de klant wordt gestuurd via het communicatiekanaal van zijn voorkeur.
Dankzij Chat & Track van Fleetback kan de klant ook in real time nagaan in welke fase zijn voertuig zich bevindt. Na afloop van de afspraak ontvangt de klant een check-outlink met een eindfactuur, de mogelijkheid om online te betalen en om zijn sleutels buiten de kantooruren op te halen dankzij de zelfbedieningsterminal.

Focus op geïntegreerde oplossingen
Het ecosysteem van Fleetback is ontwikkeld in samenwerking met dealers en werkplaatsen, waardoor de software en de processen kunnen worden aangepast aan de reële behoeften van de garages en de eisen van hun klanten.
Het door Fleetback aangeboden klantraject is veel meer dan een reeks stappen: het speelt in op de individuele behoeften van de klant en is gericht op een gepersonaliseerde aanpak op maat van de klant. Zo bouwt Fleetback aan klantenbinding vanaf het moment dat de afspraak wordt gemaakt tot het moment dat het voertuig wordt opgehaald.
Ontdek Fleetback op video:

