Lemförder breidt gamma ruitmechanismen fors uit
ZF Aftermarket pakt marktkloof aan met 1.600 OE-referenties
ZF Aftermarket speelt in op een groeiende marktkloof met een uitgebreid gamma ruitmechanismen onder het Lemförder-merk, volledig ontworpen volgens OE-specificaties. Voor veel oudere voertuigen zijn originele onderdelen niet langer verkrijgbaar, waardoor kwalitatieve vervangstukken steeds moeilijker te vinden zijn. Lemförder biedt nu een oplossing met meer dan 1.600 referenties die de Europese markt breed afdekken .

Ontworpen volgens OE-specificaties
De nieuwe ruitmechanismen volgen het originele ontwerp van de constructeur, zowel in vorm als in materiaalkeuze. Dankzij de hoge pasnauwkeurigheid kunnen werkplaatsen de onderdelen snel en efficiënt monteren, zonder bijkomende aanpassingen.
Het gamma omvat:
- manuele en elektrische systemen;
- Bowden-, dubbele Bowden-, schaar- en kabelmechanismen;
- standaard- en comfortelektronica;
- motoren met twee of vier pinnen (met of zonder regelunit).
ZF benadrukt dat alle onderdelen onder strikte kwaliteitsnormen geproduceerd worden, inclusief grondige pasvormcontroles.
Breed inzetbaar voor oudere voertuigen
Omdat veel OEM’s geen ruitmechanismen meer leveren voor oudere modellen, ontstaat er in de markt een tekort aan betrouwbare vervangonderdelen. Universele oplossingen in de vrije markt wijken vaak af van het originele ontwerp, wat invloed heeft op montagegemak, duurzaamheid en functionaliteit.
Lemförder richt zich net op dit segment en biedt OE-conforme oplossingen voor personenwagens, bedrijfswagens en bussen – inclusief modellen die al jaren niet langer door constructeurs worden ondersteund.
Ondersteuning via TecDoc en ZF Aftermarket-catalogus
Alle referenties zijn beschikbaar in TecDoc en de ZF Aftermarket Online Catalog, waar monteurs snel de juiste referentie kunnen terugvinden. Elke ruitregelaar wordt geleverd met duidelijke montage-instructies en stevige kartonnen verpakking om transportschade te voorkomen.
ZF Aftermarket kondigt aan dat het aanbod de komende maanden nog verder zal worden uitgebreid om de volledige Europese markt te dekken.
