Veiligheidsitems blijven evolueren

Veiligheidsitems blijven evolueren  

Het is mede dankzij Euro NCAP dat voorheen onbestaande veiligheidsitems standaardvoorzieningen zijn geworden. (bv. airbags, veiligheidsgordelwaarschuwing, elektronische stabiliteitsregeling, ABS). De ontwikkeling staat echter niet stil en gaandeweg moest Euro NCAP veeleisender worden. Gevolg? De bescherming van inzittenden en voetgangers zijn niet langer de enige factoren om de maximale 5-sterren-score te boeken. Ook het 'vernuft' van een voertuig om aanrijdingen te helpen vermijden, werd medebepalend. Constructeurs die maximaal willen scoren, moeten dus aantonen dat hun nieuw model standaard die technologie aan boord heeft, om (1) aanrijdingen te helpen voorkomen of (2) bij een niet te vermijden botsing de inzittenden en andere weggebruikers voldoende te beschermen

Sorry, dit is een premium artikel

Dit artikel is exclusief beschikbaar voor abonnees. Abonneer je nu en krijg toegang tot alle artikels.

Ontdek onze abonnementsformules
Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij CarFix 

CarFix maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.