- 29 november 2017
- | 2 min. leestijd
Veiligheidsitems blijven evolueren
Het is mede dankzij Euro NCAP dat voorheen onbestaande veiligheidsitems standaardvoorzieningen zijn geworden. (bv. airbags, veiligheidsgordelwaarschuwing, elektronische stabiliteitsregeling, ABS). De ontwikkeling staat echter niet stil en gaandeweg moest Euro NCAP veeleisender worden. Gevolg? De bescherming van inzittenden en voetgangers zijn niet langer de enige factoren om de maximale 5-sterren-score te boeken. Ook het 'vernuft' van een voertuig om aanrijdingen te helpen vermijden, werd medebepalend. Constructeurs die maximaal willen scoren, moeten dus aantonen dat hun nieuw model standaard die technologie aan boord heeft, om (1) aanrijdingen te helpen voorkomen of (2) bij een niet te vermijden botsing de inzittenden en andere weggebruikers voldoende te beschermen
Sorry, dit is een premium artikel
Dit artikel is exclusief beschikbaar voor abonnees. Abonneer je nu en krijg toegang tot alle artikels.
Ontdek onze abonnementsformules