- 03 juni 2020
Aankoopintentie van autoliefhebbers daalt met 31% door coronacrisis
Volgens een nieuw onderzoek door de SMCS (Support en Méthodologie et Calcul Statistique) van de UCL (Université Catholique de Louvain) in opdracht van Febiac en Traxio bij 2.471 autoliefhebbers heeft de coronacrisis bij 3 op 10 ondervraagden een invloed op hun aankoopintentie van een andere wagen. Bij gezinnen die door de coronacrisis te kampen hebben met een gedaalde koopkracht, is dat bijna de helft (47%). 7 op 10 van de ondervraagde autoliefhebbers laat zich door de coronacrisis niet tegenhouden om een andere wagen te kopen. 3 op 10 echter wel: voor een derde (33%) gaat het om een uitstel van aankoop met minstens 6 maanden, 14% twijfelt nog, 12% ziet af van de geplande aankoop en 9% wil een tweedehandswagen kopen in plaats van een nieuwe.
Gratis verder gaan?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u het online magazine. Het online magazine kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van het online magazine.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.
Reageer