- 30 september 2019
Spanningen tussen het officiële emissiebeleid van de EU en de lidstaten
Spanningen tussen het officiƫle emissiebeleid van de EU en de lidstaten Plug-inhybrides zonder dat de naleving van de gedragsregels in het gedrang kan komen Toen de wereldwijde testprocedure voor lichte voertuigen (WLTP) in september 2017 van start ging, werd de nieuwe Europese rijcyclus (NEDC) vervangen door een realistischere, 'real-world'-benadering voor emissietests. Na deze omschakeling zijn verschillende modellen plug-inhybride auto's (PHEV) in Europa uit de handel genomen omdat hun emissies onder de nieuwe test sterk 'stegen', waardoor ze niet langer in aanmerking kwamen voor diverse subsidies en voordelen. Twee jaar later is er echter een breed scala aan nieuwe PHEV's op de markt. Het nieuwe gewas van PHEV's is waarschijnlijk geoptimaliseerd voor de WLTP-emissietest en wordt geleverd met grotere accu's in het bereik van 10-30 kWh in plaats van de voorheen 3-6 kWh. Dit zorgt ervoor dat deze accu's een superkredietstatus bereiken, oftewel een CO2/km-emissiecijfer van ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.