Koudemiddel R-1234YF blijft gemoederen bedaren  

Koudemiddel R-1234YF blijft gemoederen bedaren

Sinds 1 januari 2017 mogen nieuwe voertuigen niet langer een klimaatbeheersingssysteem met een koudemiddel met Global Warming Potential (GWP) van meer dan 150 bevatten. Het milieuonvriendelijke R-134a wordt daardoor steeds verder naar de uitgang verwezen. Het alternatief, R-1234yf, deed de voorbije jaren heel wat stof opwaaien, maar lijkt intussen de meest courante oplossing te zijn voor het leeuwendeel van de autofabrikanten. Al blijven ook andere koudemiddelen zoals CO2 nog steeds in de ontwikkelingsfase. Tijd voor een stand van zaken.

Sorry, dit is een premium artikel

Dit artikel is exclusief beschikbaar voor abonnees. Abonneer je nu en krijg toegang tot alle artikels.

Ontdek onze abonnementsformules
Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij CarFix 

CarFix maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.