- 26 september 2018
- Door Babette Soetaert
- | 6 min. leestijd
Hybride wagens vereisen bekwaamheid AGM-batterij
Elektrificatie van de aandrijflijn is de toekomst van de automobielindustrie, zoveel is duidelijk. De hybridetechnologie vormt, in afwachting van de doorbraak van de volledig elektrische wagen, een belangrijke stap richting elektrificatie van het wagenpark. Stijgende brandstofprijzen, strengere EU-normen inzake CO2-uitstoot en de huidige slechte reputatie van dieselmotoren doen het Belgische marktaandeel van de hybridewagen bovendien stijgen. Welke batterij nu het best wordt gebruikt in welk type hybridevoertuig is dan ook een vraag die zich steeds vaker stelt in menig garagebedrijf. Loodzuur, calcium, AGM of EFB? CarFix zet het voor u allemaal op een rijtje.
Sorry, dit is een premium artikel
Dit artikel is exclusief beschikbaar voor abonnees. Abonneer je nu en krijg toegang tot alle artikels.
Ontdek onze abonnementsformules