Welke invloed heeft het Coronavirus op de autoverkoop in China?
Ipsos China heeft een korte online-enquête uitgevoerd om inzicht te krijgen in de impact van de aankoopintentie van de Chinese consument van nieuwe auto's onder de invloed van Covid-19. De uitbraak van het coronavirus heeft het dagelijkse mobiliteitspatroon en de houding van mensen bij het kopen van auto's immers veranderd. Veel industrieën hebben ernstige gevolgen ondervonden van de uitbraak van het Coronavirus in China. De automobielindustrie is daar een van. Uit de externe bron blijkt dat het aantal verkochte personenauto's in februari in China met 80% is gedaald. Aangezien China de grootste automarkt ter wereld is, wilde Ipsos graag begrijpen hoe het coronavirus het dagelijkse mobiliteitspatroon van de consument en de houding bij het kopen van nieuwe auto's heeft veranderd. Ipsos China voerde eind februari een snel onderzoek uit om de aankoopintentie van nieuwe auto's onder invloed van het coronavirus in China te monitoren.
De lessen die ze uit dit onderzoek hebben getrokken zijn:
- Niet-auto-eigenaren hebben een hogere intentie om nieuwe auto's aan te schaffen, door gebrek aan vertrouwen in het openbaar vervoer;
- De frequentie van digitale touchpoints (elke interactie die een bedrijf heeft met prospects of klanten) verhoogde;
- Gezondheidsgerelateerde kenmerken hebben de hoogste prioriteit;
- Onlineverkoop en aftersalesdiensten hebben de voorkeur.
Autofabrikanten zullen zich moeten aanpassen aan de veranderingen in de houding en het gedrag van de consument. Dit snelle onderzoek zou de automobielindustrie kunnen helpen om verschillende productaanbiedingen te overwegen, waarbij meer middelen worden overgeheveld naar onlinecommunicatiecontactpunten, terwijl de verkoop- en aftersalesdiensten worden verbreed naar een onlineplatform.