BMW Group bevestigt ambities met waterstofaangedreven brandstofceltechnologie

Het aandrijfsysteem van de BMW i Hydrogen NEXT

BMW I Hydroge  NextDe ontwikkeling van alternatieve aandrijflijntechnologieën is een topprioriteit voor de BMW Group. De premium autofabrikant biedt de eerste virtuele inzichten in het aandrijfsysteem voor de BMW i Hydrogen NEXT en bevestigt opnieuw zijn toewijding aan het volgen van een weloverwogen en systematische route naar emissievrije mobiliteit. Klaus Fröhlich, lid van de Raad van Bestuur van BMW AG, Research and Development: "Wij zijn ervan overtuigd dat er in de toekomst verschillende alternatieve aandrijfsystemen naast elkaar zullen bestaan, omdat er niet één oplossing is die het volledige spectrum van de mobiliteitseisen van klanten wereldwijd dekt. De waterstofceltechnologie zou op lange termijn wel eens de vierde pijler van onze aandrijflijn kunnen worden. De topmodellen van onze X-familie zouden hier bijzonder geschikte kandidaten zijn". Hoewel de BMW Group niet twijfelt aan het langetermijnpotentieel van brandstofcelaandrijfsystemen, zal het nog wel even duren voordat het bedrijf zijn klanten een productieauto aanbiedt die wordt aangedreven door waterstofbrandstofceltechnologie. Dit is vooral te wijten aan het feit dat de juiste randvoorwaarden nog niet aanwezig zijn. "Wij zijn van mening dat waterstof als energiedrager eerst in voldoende hoeveelheden en tegen een concurrerende prijs moet worden geproduceerd met behulp van groene stroom. Waterstof zal dan vooral worden gebruikt in toepassingen die niet direct geëlektrificeerd kunnen worden, zoals het langeafstandsvervoer van zware lasten", aldus Klaus Fröhlich. Ook de benodigde infrastructuur, zoals een uitgebreid, Europees netwerk van waterstoftankstations, ontbreekt op dit moment. De BMW Group gaat echter door met zijn ontwikkelingswerk op het gebied van de brandstofceltechnologie voor waterstof. Het bedrijf gebruikt de tijd tot de infrastructuur en de duurzaam geproduceerde waterstoftoevoer om de kosten voor de productie van het aandrijfsysteem aanzienlijk te verlagen.

Je kan dit artikel volledig lezen na registratie

Reageer

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij CarFix 

CarFix maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.