Nieuw bij ACTRONICS: revisie van DSG7 DQ500 TCU van Continental
ACTRONICS breidt haar aanbod verder uit met een nieuwe revisie-oplossing voor de DQ500 (0BH) TCU van Continental. Na de succesvolle introductie van de DQ381 TCU-revisie, afgelopen zomer, biedt het bedrijf nu ook een oplossing voor een groot deel van de elektronische storingen in DSG-transmissies van de Volkswagen Groep.
De DQ500 is een 7-traps DSG-versnellingsbak met natte dubbele koppeling, ontworpen voor voertuigen met een hoger koppel. Deze transmissie is terug te vinden in een breed scala aan modellen binnen het VAG-concern. Het elektronische hart van deze transmissie, de TCU (Transmission Control Unit), regelt het schakelen, de koppeling en de communicatie met andere voertuigsystemen.
Veelvoorkomende klachten en foutcodes
Ervaren technici herkennen een defecte DQ500 TCU vaak al aan de eerste symptomen:
- Wagen blijft hangen in een versnelling
- Noodloop of verlies van aandrijving
- Moeite met het selecteren van versnellingen
- Schokkerig of vertraagd schakelen
- Slecht schakelen bij warme temperaturen of na lange ritten
Bij het uitlezen van het voertuig kunnen onder andere de volgende foutcodes naar voren komen:
- P1735 – Position Sensor for Clutch 1: Electrical Malfunction
- P1736 – Position Sensor for Clutch 2: Electrical Malfunction
- P0805 – Clutch Position Sensor Circuit
Deze foutcodes zijn voor ACTRONICS allesbehalve onbekend. In de praktijk wijzen ze vrijwel altijd op een defect in het elektronische regelapparaat van de DSG7 DQ500-transmissie. De nieuwe revisie-oplossing van ACTRONICS verhelpt deze storingen effectief én duurzaam.
Toepassing binnen de Volkswagen Groep
De DQ500 TCU van Continental is een cruciale schakel in de aandrijflijn van tal van voertuigen binnen de Volkswagen Groep.
Deze transmissie is onder andere te vinden in:
- Audi: A3 8V, Q3 8U/F3, TT 8S
- Volkswagen: Arteon, Golf R, Tiguan 5N/AD1, Passat B8, Amarok, Transporter T5/T6, Multivan
- Škoda: Kodiaq
- SEAT: Tarraco
Revisie met oog voor kwaliteit én duurzaamheid
ACTRONICS doet meer dan alleen het verhelpen van het probleem: waar mogelijk wordt het onderdeel zelfs verbeterd. Revisie draagt bovendien bij aan duurzamere mobiliteit, doordat het grondstoffen spaart en verspilling voorkomt. Zo kan de eindklant weer met vertrouwen de weg op met een oplossing die ook nog eens aanzienlijk voordeliger is dan nieuw.
Het aanmelden van een revisie-opdracht gaat eenvoudig via de website van ACTRONICS. Na ontvangst wordt het onderdeel in de meeste gevallen binnen twee werkdagen gereviseerd retour gestuurd.
En gesproken over snelheid…
ACTRONICS is een trotse partner van het Belgian Rally Championship (BRC). De keuze voor deze samenwerking is geen toeval: de rallysport draait om techniek, precisie en betrouwbaarheid onder extreme omstandigheden. Het zijn waarden die naadloos aansluiten bij de visie en het dagelijkse werk van ACTRONICS.
Op 29 en 30 november vindt de volgende rally van het BRC plaats: de Spa Rally, een van de meest prestigieuze evenementen op de kalender. Tijdens dit evenement kan het publiek stemmen op hun favoriete team voor de 'ACTRONICS Driver of the Day'-publieksprijs. Het team met de meeste stemmen ontvangt een unieke trofee als erkenning voor hun prestatie. Stemmen kan via de social mediakanalen van het Belgian Rally Championship.
Revisie: duurzaam, voordelig en betrouwbaar
De gereviseerde TCU biedt dezelfde prestaties als een nieuw exemplaar. Dit maakt revisie een aantrekkelijk alternatief voor vervanging, zowel voor autobedrijven als eindgebruikers. Ga naar www.actronics.be voor oplossingen voor ruim 80.000 origineelnummers.

