Garmat voorziet GMS na verhuis van nieuwe uitrusting
In juni kregen ze bij GMS in Leuven te horen dat ze hun huurpand moesten verlaten en in september hadden ze al de sleutels in handen van hun nieuwe vestiging; vlak ernaast. Die lieten ze in recordtempo verbouwen, zodat ze daar ondertussen al operationeel zijn als carrosserie. In Garmat vonden ze een partner met naam en faam, die hen snel van een gedegen uitrusting kon voorzien. Dit tot grote tevredenheid van het management én de medewerkers.
Particuliere klanten
GMS in Leuven – General Mobility Service – is opgericht in 2003 en maakt deel uit van de Franse Groupe Maurin. Begin 2016 verscheen deze groep ook op de Belgische markt, toen ze Mercedes-Benz-concessie GMS Leuven en zusterbedrijf GMS Store, inmiddels herdoopt tot Nissan Leuven, overnam. De carrosserie-afdeling voert vooral werkzaamheden uit voor deze beide garages.
"Wij herstellen alle automerken voor voornamelijk particuliere klanten, maar 80% van de voertuigen die hier binnenkomen zijn van de Duitse of Japanse autobouwers. De nauwe samenwerking met de nabijgelegen garages levert ons het voordeel op dat zij ons kunnen bijstaan om eventuele fouten uit te lezen of mechanische problemen op te lossen", zegt Ronny Vertongen.
Hij is hier sinds 2012 als verantwoordelijke aan de slag en zag het aantal herstelde wagens sindsdien aandikken van 12 tot 20 stuks per week; mede door de investeringen vanuit de groep. Ook de splinternieuwe werkplaats kadert hierin.
Spuitcabine en voorbereidingszones
"Tot afgelopen zomer huurden wij het pand hiernaast, maar door de nieuwe plannen van de eigenaar moesten we plots op zoek naar een nieuw onderkomen. In dit gebouw was er voorheen een garage ondergebracht, maar we lieten de onderhoudswerkplaats de voorbije maanden verbouwen tot een carrosserie. De bovenverdieping hiervan kunnen we inrichten als magazijn voor de bestelde onderdelen. De showroom werd dan weer behouden, want we verkopen hier nu ook tweedehandsvoertuigen en nieuwe bedrijfswagens", toont Vertongen.
Voor de spuitcabine, de spot repair-zone en de drie voorbereidingszones ging hij aankloppen bij Garmat, omwille van hun goede reputatie in de sector. "Typerend zijn de goede kwaliteit en de hoge graad van afwerking. Ik spreek uit persoonlijke ervaring, want ik heb zelf met hun uitrusting gewerkt toen ik nog met beide voeten op de werkvloer stond. Het gaat hier overigens om een Belgische fabrikant, wat voor mij ook een belangrijk punt is, omdat je dan snel geholpen kan worden bij eventuele problemen", motiveert de carrosserieverantwoordelijke zijn keuze.
Toekomstige groei
Nog belangrijker is natuurlijk dat de zes vaste medewerkers hierachter staan. "Het gaat om een gloednieuwe, degelijke uitrusting, die de werkefficiëntie en -vreugde zeker ten goede zal komen. Iedereen krijgt hier trouwens zijn eigen werkzone toegewezen, zodat zij dit zelf goed zullen onderhouden", maakt Vertongen zich sterk.
"Ik zie dit dan ook als tools om de bestaande medewerkers bij ons te houden en ook nieuwe krachten aan te trekken. In ieder geval hebben we nu de ruimte en infrastructuur om verder te groeien, dus zitten we hier zeker goed voor de toekomst", klinkt het nog.
JOSEPH CARDIJNSTRAAT 42
9420 ERPE-MERE
+3253802801
info@garmateurope.com
https://www.garmateurope.eu/nl

